неділя, 6 березня 2016 р.

З досвіду роботи вчителя початкових класів Хмельнюк В.В. щодо формування національно-патріотичних рис школярів

   Серед виховних напрямів сьогодні найбільш актуальними виступають патріотичне, громадянське виховання як стрижневі, основоположні, що відповідають як нагальним вимогам і викликам сучасності, так і закладають підвалини для формування свідомості нинішніх і прийдешніх поколінь.

   Для формування національно-патріотичних рис характеру в класі створила куток патріотичного виховання, до якого входить державна символіка, народні символи, вірші про Україну, дитячі малюнки, зразки національного вбрання.

   Проводила уроки «Україна – наша Батьківщина», «Україна – наш спільний дім».

   На уроках української мови в розділі «Мова і мовлення» є  теми: «Мова – безсмертний скарб народу», «Усне й писемне мовлення», «Культура мовлення і спілкування», на яких формую національно-патріотичні риси характеру

   На уроках розвитку мовлення учні складали текст-розповідь «Калина – символ України» та науковий опис річки Дніпро.

   Діти вивчили «Гімн України» напам’ять, вивчають творчість українських письменників і поетів.

   Проводжу уроки позакласного читання «На світі є одним одна Вкраїна», «Тарас Шевченко в художньому творі», «Вірші І.Франка», «Хотіла б я піснею стати».

   Виховую патріотів своєї Батьківщини на уроках природознавства  під час вивчення тем «Як знайти Україну на карті», «Корисні копалини України», 

«Рослинний і тваринний світ України» та інші.

   На уроках курсу «Я у світі» розвиваю патріотичні риси характеру (теми: «Вчимося любити свою Батьківщину», «Символіка – що це таке?», «Українська мова – державна мова», «Культурна спадщина народу», «Свята нашої держави», «Українці, які вдосконалили світ», «За що шанують українців»).

   На уроках трудового навчання діти із задоволенням ліплять українські народні іграшки, виготовили аплікацію «Український рушничок», «Червона калина».

   На уроках курсу «Основи здоров’я», вивчаючи тему «Харчування і здоров’я», називаємо українські народні страви; засвоюючи тему «Рух і здоров’я», граємось в українські народні ігри.

   На уроках інформатики говоримо про Музей книги та друкарства України в Києві, де знаходиться друкарська машинка, яка ввійшла в історію; про змагання роботів-автомобілів, які проходять в Тернополі; про перший український мальований мультфільм «Казка про солом’яного бичка», який вийшов в 1927 році; про твір І.Франка «Лис Микита»,до якого створено 450 тисяч комп’ютерних малюнків; складаємо орнамент українського рушничка.

    Формую національно-патріотичні риси, проводячи виховні бесіди «Я - громадянин України і пишаюся цим», «Люди, які прославили мій край», «Сторінки історії мого села», «Всі народи України живуть в злагоді та мирі» та інші.

Немає коментарів: